Energeticky audit
Energetické úspory v souvislostech




Facility Management -  rozsah a úspory

  • údržba a obsluha technologických zařízení budov (TZB)

  • diagnostika, preventivní a pravidelná údržba, opravy a generální opravy

  • provozování TZB

  • obsluha systému měření a regulace (MAR)

  • správa a údržba inženýrských sítí a zdravotechniky (ZTI)

  • stavební údržba budov

  • revize, odborné technické prohlídky a servisy technologických celků

  • poskytování pohotovosti a havarijní služby

  • dálkový monitoring TZB a prvků inteligentních budov s napojením na centrální dispečink

  • ostraha a bezpečnostní služby, služby PCO

  • nakládaní a likvidace odpadů

  • vnitřní úklidy

  • venkovní úklidy – jaro/zima

  • údržba a výsadba zeleně

  • Dezinfekce, Dezinsekce, Deratizace (DDD)

  • hygo dodávky , ochranné pomůcky, kancelářské potřeby, náhradní díly (ND)

  • zajištění poštovních a telekomunikačních služeb včetně Call Centra

  • zajištění služeb recepce, podatelny, kopírování a další administrativní služby

  • zajištění IT služeb včetně dodávek HW, SW

  • řízení skladového hospodářství režijních materiálů a ND

  • stravování, catering, event management

  • správa výkresové dokumentace

  • CAD management v elektronické i papírové podobě

  • pasportizace ploch, TZB a stavebních prvků

  • zpracování, řízení a provádění kompletní problematiky Health Safety Enviroment (HSE) - BOZP, PO, Enviroment Management System (EMS)

  • zpracování, řízení a vedení problematiky odpadového hospodářství

  • zpracování, řízení a vedení všech objektových směrnic a řádů

  • reporting

  • správa a údržba vozového parku

  • vnitropodniková doprava

  • a další

Hlavní přínosy FM pro zákazníka

  • Cena × kvalita × přínos, užitek = definování Service Level Agreement

  • Výkon, kvalita, riziko, hodnota = SLA, KPI

  • Produktivita práce

  • Benchmarking

  • Roční saving

  • Smluvně garantovaný roční saving na základě Analýzy provozu objektu (APO).

  • Integrace a synergie procesů

  • Integrace a synergie technologických systémů

  • Optimalizace procesů

Příklady konkrétních přínosů pro zákazníka

  • důsledná kontrola procesů – minimalizace sankcí při nesplnění povinností předepsaných státem (údržba technologických zařízení pro provoz budovy,odborné kontroly a revize, odpady, BOZP).

  • jeden komunikační a fakturační partner - přímá odpovědnost za svěřené procesy, méně organizačních a informačních kolizí, nastavení stabilního cash-flow

  • maximální využití správy provozní dokumentace a její metodická aktualizace v čase = uchování klíčových informací o provozu objektu, snížení rizikovosti při havarijních situacích, apod.

Možnosti REALIZACE ÚSPOR

  • optimalizace interních nákladů spojených s koordinací podpůrných procesů, využití synergií při řízení

  • využití zavedeného systému hodnocení dodavatelů - garance nejlepších podmínek v poměru cena/kvalita u dodávek chemie a materiálů a externích služeb

  • převzetí rizik při řízení skladového hospodářství (kontrola kvality i kvantity na vstupu i výstupu zboží ze skladu, manka a škody v průběhu skladování)

  • správné nastavení procesů ostrahy— minimalizace počtu krádeží

  • optimalizace nákladů na spotřebu energií (výběr tarifu, změna způsobu vytápění) nižší náklady na komunikaci s externími dodavateli (pouze jeden interní partner) atd.